تحریم‌های آمریکا علیه ۱۲ فرد و نهاد به بهانه برنامه پهپادی و موشکی ایران-راهبرد معاصر

تحریم‌های آمریکا علیه ۱۲ فرد و نهاد به بهانه برنامه پهپادی و موشکی ایران

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم سیاست‌های دوگانه واشنگتن و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه ۱۲ فرد و نهاد تسهیل کننده خرید پهپاد و موشک ایرانی اعمال کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 30
کد خبر: ۲۵۲۴۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی ساعتی پس از مراسم تحلیف دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور جدید ایران در ادامه سیاست‌های دوگانه خود و فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) پنج شخص حقیقی و هفت نهاد مستقر در ایران، جمهوری خلق چین و هنگ کنگ را هدف قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا افزود: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) پنج فرد حقیقی و هفت نهاد مستقر در ایران، چین (PRC) و هنگ کنگ را هدف قرار می‌دهد. این افراد و نهاد‌ها به تامین کالا از طرف زیرمجموعه‌های وزارت دفاع و لجستیک نیرو‌های مسلح ایران تسهیل می‌کنند.

وزارت خزانه داری آمریکا اضافه کرد: افراد و نهاد‌هایی که امروز تحریم شده اند قطعات مختلفی از جمله شتاب سنج و ژیروسکوپ را تهیه می‌کنند که بخش مهمی از برنامه موشک بالستیک و پهپادی ایران می‌باشد. دستیابی ایران به قطعات مهم موشکی و پهپاد‌ها به گسترش سیستم‌های تسلیحاتی این کشور برای نیرو‌های نیابتی خود در خاورمیانه و روسیه کمک می‌کند.

برایان ای. نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی ادعا کرد: «تکثیر بی پروا موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های ایران بی ثباتی بیشتر را به همراه دارد و جان غیرنظامیان را هم در منطقه و هم در سراسر جهان به خطر می‌اندازد.»

این مقام آمریکایی در ادامه ادعا‌های خود اضافه کرد: «اقدام امروز شرکت‌های اصلی و عوامل مورد اعتمادی را که ایران با از طریق آنها به دنبال دستیابی به این قطعات بوده است، هدف قرار می‌دهد. آمریکا به تحمیل هزینه‌هایی بر آنهایی که به توانایی ایران برای تولید این سلاح‌های مرگبار را کمک می‌کند، ادامه خواهد داد.» / ایرنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده